Elegantně působící karoserie, která až nebezpečně připomíná prémiovou Audi A6, prostorný a útulný interiér a prověřená technika koncernu VW, to je Škoda Superb. Vyniká především poskytovaným komfortem, skvělým zpracováním a dobrými jízdními vlastnostmi. Od majitelů tohoto auta, stejně jako z redakce Auto ESA, uslyšíte prakticky jen kladné recenze.
Vlajková loď domácí automobilky jako kdyby Passatu z oka vypadla. Na rozdíl od něj se ale Superb první generace vyráběl výhradně v provedení sedan. Jeho výhodou je ještě větší nabídka místa pro posádku, liší se také měkčím nastavením podvozku, který je však konstrukčně zcela shodný s Passatem. Také palubní deska má původ v německém automobilu. Na trhu s ojetými vozy se oba tyto modely těší velkému zájmu, o Škodu Superb je ale zájem v posledních letech o něco větší. Vozy s vynikajícími turbodiesely 1.9 TDI a relativně nízkým kilometrovým proběhem okolo 150 000 km se pak v autobazarech ani neohřejí.
Na první pohled by se mohlo zdát, že Škoda Superb nemá čím překvapit, když vychází z Volkswagenu Passat. Jenže při srovnání prostornosti bratrance z Německa zcela zastíní, a to přitom Passat není žádný drobeček. Superb sází po všech stránkách na komfort, a tak nabízí doslova hromadu místa i pro cestující na zadních sedadlech. V interiéru některých vozů můžete narazit na ohmatanou černou barvu na ovladačích. To je typický problém koncernových vozů. Tlačítka a spínače ale lze vyměnit a navrátit tak palubní desce původní vzhled. Zavazadelník automobilu je trochu menší než u Passatu, konkrétně o zanedbatelných 13 litrů. Nabízí totiž objem 462 litrů.
Komfortu cestujících bylo podřízeno vše. Superb je tak nejen mimořádně prostorný a vybavený pohodlnými sedadly, ale i velice měkce naladěný. Jeho podvozek se doslova přenáší přes nerovnosti a kromě mírného zhoupnutí nic necítíte. Z toho plyne, že Superb není zcela ideálním nářadím pro řidiče jezdící jak Lewis Hamilton a to ani v případě, že jej pohání benzinový šestiválec 2.8 V6 o výkonu 142 kW. Ten s autem pěkně cvičí, do zatáček to chce ale vjíždět s rozumem. Jízdní vlastnosti vozu nejsou vůbec špatné, přesto se následkem měkkého nastavení odpružení výraznějšímu náklonu karoserie v zatáčkách a přenosu hmotnosti nevyhnete. Velice dobrou volbu představuje základní benzinový motor 1.8 T 20V. Přeplňovaný čtyřválce s výkonem 110 kW nemá s velkým vozem moc práce. Je znatelně úspornější než šestiválce a svižnější než atmosférický dvoulitr o výkonu 85 kW. Větší oblibě se ale těší turbodiesely. O šestiválec 2.5 TDI/114 kW a pětiválec 2.5 TDI/120 kW není mezi řidiči až tak velký zájem, ale motory 1.9 TDI jsou velice vyhledávány. Důvod je jasný: skutečně levný provoz a současně vysoká spolehlivost. Od roku 2005 montovaný dvoulitr TDI nemá na trhu s ojetými vozy na růžích ustláno. Z hlediska spolehlivosti se s devatenáctistovkami rovnat nemůže, zvýšené riziko potíží u něj představuje také přítomnost filtru pevných částic.
Turbodiesely 1.9 TDI občas potrápí vadná váha vzduchu, jejíž výměna je však snadná a nepřijde draho. Při vysokém kilometrovém proběhu se všechny motorizace vybavené turbodmychadlem mohou potýkat s nadměrným opotřebením právě tohoto dílu, osmnáctistovky někdy potrápí také špatná zapalovací cívka. Pozornost je třeba věnovat přední nápravě, která platí za choulostivější, a tak se zde častěji vyskytují vůle. Vůle se občas objevují také v řazení a prohlídce by rozhodně neměla uniknout veškerá elektrická výbava. Občas se totiž stane, že u některých vozidel nefunguje elektrické ovládání oken, nebo třeba centrální zamykání.
Bariérový test Euro NCAP absolvovala Škoda Superb v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu dostala čtyři hvězdičky z pěti možných. Bezpečnost dětí v autosedačkách ani ohleduplnost při střetu s chodcem se tehdy nehodnotila.