Pro někoho jen nafouklá Fabia, ale mnohé rodiny ho milují. Roomster vyniká především prostorností, velkými zadními okny, které usnadňují výhled dětem a komfortem, jenž dokáže nabídnout. Roomster se tak může stát levnější alternativou třeba k dvojkové Octavii. Hodnocení? Jedině kladné!
Škoda Roomster na automobilovém trhu rozvířila emoce. Řada řidičů vozu vytýká nesourodý design, jako kdyby byla přední a zádní část z jiného auta. Jiní motoristé toto přehlížejí a oceňují především praktičnost vozu. Přesně v téhle skupině pak Roomster hledá své majitele. Jsou i z řad podnikatelů, kteří mohou sáhnout po dvoumístné užitkové verzi Praktik s nákladovým prostorem o objemu 1900 litrů. Pro ty, co by se chtěli ještě více lišit, je tu pak provedení Roomster Scout se vzhledem odvolávajícím se na vozy třídy SUV. Jde však jen o vzhledovou úpravu. Rozhodně se nejedná o automobil vhodný pro nějaké dovádění mimo zpevněné komunikace. Pro vyjížďky do lehčího terénu má škodovka model Yeti.
Nejen příď Škody Roomster, ale i palubní deska má původ v modelu Fabia. V základní výbavě je palubní deska z lacině působícího tvrdého plastu a navíc postrádá dvířka od odkládacích schránek před spolujezdcem. Rozhodně se tedy vyplatí sáhnout po lépe vybaveném voze. Interiér Roomsteru nabízí hodně místa v podélném směru, takže pro nohy cestujících na zadních sedadlech je prostoru skutečně nad očekávání. Na šířku ale nečekejte žádné zázraky. Výhodou je, že lze zadní sedačky samostatně posouvat nebo vyjímat. V závislosti na jejich posunu se pak mění objem zavazadelníku v rozmezí 450 až 530 litrů. Dobrý přístup k přepravovaným věcem a snadnou manipulaci s nimi pak zajistí rozměrné páté dveře, jež se otevírají nahoru, takže při nakládce nemohou překážet.
Cestující za jízdy ocení nejen pohodlná sedadla, ale i příjemně naladěné odpružení, díky němuž vozidlo dobře tlumí nerovnosti. Měkčí nastavení podvozku a vyšší stavba karoserie se pak podepisují nad jejím větším náklonem v zatáčkách. Přesto nejsou jízdní vlastnosti vůbec špatné. Nabídka motorizací začíná známým benzinovým tříválcem 1.2 HTP o výkonu 51 kW. Ten se vyznačuje nadměrnými vibracemi, příznivou spotřebou při jízdě po městě, ale i jejím neúměrným nárůstem při rychlejší jízdě. Při dálničních rychlostech od 110 km/h je pak už opravdu vysoká. Navíc přibližně v osmdesátikilometrové rychlosti motor ztrácí temperament, což komplikuje předjížděcí manévry. I proto je daleko lepší volbou čtrnáctistovka o výkonu 63 kW nebo šestnáctiventilový motor 1.6 pracující s výkonem 77 kW. Později se objevila také čtyřválcová přeplňovaná dvanáctistovka disponující výkonem 63 či 77 kW. V nabídce nahradila právě zmiňovanou šestnáctistovku. Doporučit lze především silnější provedení motoru 1.2 TSI, které má měkčí běh bez zbytečných vibrací. Turbodiesely zpočátku zastupoval nekultivovaný tříválec 1.4 TDI pracující s výkonem 51 a ve svém silnějším provedení 59 kW. Kromě něj se nabízel také vynikající osvědčený motor 1.9 TDI/77 kW. Později tyto diesely nahradily nové 1.6 TDI disponující výkony 66 a 77 kW. I zde platí, že silnější motor je kultivovanější, zatímco slabší se vyznačuje určitými vibracemi.
K častým problémům Škody Roomster patří vůle v táhlech předního příčného stabilizátoru, občas se objeví i vytlučené čepy přední nápravy. Pozor si dejte na funkčnost osvětlení a korozi výfukového systému. Tříválce 1.2 HTP někdy trápí vadné cívky zapalování, při vyšším kilometrovém proběhu se objevují potíže s ventily. Tříválcový turbodiesel má častěji problémy s váhou vzduchu.
Nárazový test nezávislé společnosti Euro NCAP prodělala Škoda Roomster v roce 2006 a to hned dvakrát. Nejprve si totiž uřízla pořádný kus ostudy, když došlo kvůli porušeným kabelům po nárazu k opožděné aktivaci airbagů. Automobilka problém odstranila a při opakovaném testu už vůz dostal za ochranu posádky pět hvězdiček, tedy maximum, jehož lze dosáhnout. Bezpečnost dětí v autosedačkách byla taktéž hodnocena hodně vysoko, konkrétně čtveřicí hvězd z pěti možných. Hodnocení ohleduplnosti při střetu s chodcem vozidlu vyneslo dvě hvězdičky ze čtyř možných.